NOT FOR PUBLICATION, DISTRIBUTION OR RELEASE, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN OR INTO THE UNITED STATES, AUSTRALIA, CANADA, SWITZERLAND, SOUTH AFRICA, SINGAPORE, HONG KONG OR JAPAN, OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE PUBLICATION, DISTRIBUTION OR RELEASE WOULD BE UNLAWFUL

Stockholm, 19 november 2015 —Tobii AB (publ) (“Tobii”) har informerats om att en grupp av aktieägare bestående av Henrik Eskilsson, Eskilsson Consulting, John Elvesjö, Mårten Skogö, Northzone Ventures AS, Amadeus Capital Partners Ltd och Intel Capital Corporation har totalt sålt cirka 8,9 miljoner aktier i Tobii genom en s.k. accelererad bookbuilding-process till svenska och internationella investerare till ett pris om 70 kronor per aktie. Försäljningen motsvarade 20-32% av respektive ägares innehav. Carnegie Investment Bank AB och ABG Sundal Collier AB agerade Joint Bookrunners i försäljningen.

THIS RELEASE IS NOT AN OFFERING OF SECURITIES FOR SALE IN THE UNITED STATES, AND THE SECURITIES REFERRED TO IN THIS RELEASE MAY NOT BE OFFERED OR SOLD IN THE UNITED STATES ABSENT REGISTRATION OR AN EXEMPTION FROM REGISTRATION UNDER THE US SECURITIES ACT OF 1933

Tobii offentliggör denna information enligt svensk lag om värdepappersmarknaden och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 november 2015, kl. 08.00.

Esben Olesen, CFO, Tobii AB, tel: 08-663 69 90, e-post: esben.olesen@tobii.com

Tobii är världsledande inom eyetracking. Vår vision är en värld där all teknik fungerar i total harmoni med naturligt mänskligt beteende. Tobii bedriver verksamhet inom tre affärsområden: Tobii Dynavox gör specialutvecklade datorer som styrs med ögonrörelser eller pekskärm som används av människor med särskilda behov. Tobii Pro utvecklar och säljer eyetracking-lösningar och tjänster för att studera mänskligt beteende som idag används av mer än 2000 företag och 1500 forskningsinstitutioner, däribland samtliga av världens 50 mest välansedda universitet. Tobii Tech vidareutvecklar Tobiis teknologi för nya volymmarknader såsom datorspel, vanliga datorer, virtual reality och fordon. Tobii har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm (STO: TOBII). Koncernen har cirka 600 anställda. Läs mer på www.tobii.com.