Tobii utökar koncernledning med HR-direktör

Tobii AB
Regulatorisk

Cecilia Eriksson, global HR-direktör, tar plats i Tobii-koncernens ledningsgrupp. HR är en central och strategisk funktion för Tobii, som avser att fortsätta att förstärka sin organisation och sin position som en attraktiv och topprankad arbetsgivare internationellt utöver att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

– I takt med att vår organisation har växt har HR fått en allt viktigare roll. Vi sätter stort fokus på att i alla verksamhetsdelar attrahera rätt medarbetare, organisera arbetet på bästa sätt, skapa värde genom kultur och värderingar och att vidareutveckla både medarbetare och ledare i världsklass. Därför känns det naturligt att Cecilia nu tar plats i Tobiis koncernledning, säger Henrik Eskilsson, Tobiis VD.

Cecilia Eriksson har arbetat på Tobii sedan 2011 och varit global HR-direktör på Tobii sedan 2015. Hon har tidigare arbetat som managementkonsult på PwC och har haft ett flertal roller inom rekryterings- och bemanningsbranschen.

Förändringen i koncernledningen träder i kraft omedelbart.

Denna information är sådan information som Tobii AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 januari 2017, kl. 8:00.

Sara Hyléen, Corporate Communications Director
Sara Hyléen
Corporate Communications Director

sara.hyleen@tobii.com

Tobii är världsledande inom eyetracking. Vår vision är en värld där all teknik fungerar i total harmoni med naturligt mänskligt beteende. Tobii bedriver verksamhet inom tre affärsområden: Tobii Dynavox gör specialutvecklade datorer som styrs med ögonrörelser eller pekskärm som används av människor med särskilda behov. Tobii Pro utvecklar och säljer eyetracking-lösningar och tjänster för att studera mänskligt beteende som idag används av mer än 3 000 företag och 2 000 forskningsinstitutioner, däribland samtliga av världens 50 mest välansedda universitet. Tobii Tech vidareutvecklar Tobiis teknologi för nya volymmarknader såsom datorspel, vanliga datorer, virtual reality och fordon. Tobii har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm (TOBII). Koncernen har drygt 700 anställda. Läs mer på www.tobii.com.