Inbjudan till Tobiis telefonkonferens i samband med delårsrapporten för Q1 2015

Tobii AB

Stockholm 12 maj 2015 – Tobii AB avser att offentliggöra sin delårsrapport för perioden 1 januari – 31 mars fredagen den 22 maj kl. 08.00 svensk tid. I samband med delårsrapporten håller Tobii en telefonkonferens med webbpresentation för press och aktiemarknad.

Tobiis VD och koncernchef Henrik Eskilsson och CFO Esben Olesen presenterar och kommenterar delårsrapporten. Efter presentationen finns möjlighet att ställa frågor. Presentationen hålls på engelska.

Fredagen den 22 maj 2015 kl. 10.00

Telefonnummer etc.

Deltagare i Sverige, ringer in på 08-50 65 39 36

Deltagarkod: 8239703

Telefonnummer för internationella deltagare finns på Tobiis hemsida under delårsrapport för januari-mars 2015.

Försäkra dig om att du är ansluten till telefonkonferensen genom att ringa in och registrera dig några minuter innan konferensen börjar.

Webbpresentation

Länken till webbpresentationen kommer att publiceras på sidan för delårsrapport för januari-mars 2015. Där kommer även presentationen och delårsrapporten kommer att finnas tillgängliga efter offentliggörandet och telefonkonferensen.

Välkommen!

Sara Hyléen, Corporate Communications Director, tel: 070-9161641, e-post: sara.hyleen@tobii.com

Tobii är världsledande inom eyetracking. Vår vision är en värld där all teknik fungerar i total harmoni med naturligt mänskligt beteende. Tobii har förändrat forskning inom många områden och möjliggör kommunikation för tusentals människor med särskilda behov. Vi fokuserar även på att förändra hur människor interagerar med teknik i datorer, spel och bilar. Tobii bedriver verksamhet inom tre affärsområden: Tobii Dynavox gör specialutvecklade datorer som styrs med ögonrörelser eller pekskärm som används av människor med särskilda behov på grund av ryggmärgsskada, CP, ALS eller annat medicinskt skäl. Tobii Pro utvecklar och säljer eyetracking-utrustning och tjänster som används av mer än 2000 företag och 1500 forskningsinstitutioner, däribland 49 av världens 50 mest välansedda universitet. Tobii Tech vidareutvecklar Tobiis teknologi för nya volymmarknader såsom datorspel, vanliga datorer och fordon. Tobii täcker världsmarknaden genom kontor i Sverige (huvudkontor), USA, Kina, Japan, Tyskland, Storbritannien och Norge, samt ett globalt nätverk av återförsäljare. Koncernen har cirka 570 anställda och har uppvisat snabb årlig tillväxt sedan grundandet 2001.

Läs mer på www.tobii.com

Tobii offentliggör denna information enligt svensk lag om värdepappersmarknaden och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 maj 2015, kl. 14.30.